Sanders visie

Dag familie, vrienden en dergelijke. Omdat ik jaloers ben op mijn moeder die onze verhalen mag vertellen uit haar standpunt, wou ik toch ook wel zelf eens mijn versie vertellen. Hou je maar klaar!

Oké, de eerste dag is makkelijk te beschrijven: wachten. Vanaf dat we om halfzes opstonden tot 6-7 uur de volgende dag was het de hele tijd wachten. Wachten in de auto, op het vliegveld, in het vliegtuig, terug op het vliegveld, weer in het vliegtuig, en nog eens op de luchthaven in Vegas… goh ja, in het vliegtuig hadden ze toffe films.

De volgende dag zijn we naar Kanab gereden, hier is niet echt iets bijzonder over te vertellen, behalve dat we weer heel lang gereden hebben en ik mij heb moeten kwaad maken op mijn videospelletje omdat het niet wou meewerken.

De derde dag in de States gingen we weer naar de Grand Canyon. Je denkt wel “pfffff een tweede keer naar een paar stenen gaan kijken”, maar het uitzicht blijft verbazen. Na weer een lange dag in de auto komen we dan ’s avonds aan in ons hotel en de temperatuur is echt “bakken he maat phew”. Moest het daar regenen zou het klinken als druppels op een kokende plaat, enfin echt wel warm. Die dag hebben we ook een kudde bizons gezien, echt super indrukwekkend! En raad eens wat ik dan heb gegeten… inderdaad een grote Bizon Burger hihi ( <- een lachje).

Hierna zijn we naar een prachtige Canyon op heilige grond van het Navajo-reservaat geweest. Begeleid door een zeer sympathieke gids die ons alle mooie plekjes van de canyon wist te tonen. Hij raadde ons ook aan om niet te staren en te stappen tegelijkertijd, het klinkt stom dat je tegen iets zou lopen maar ik ben toch gevaarlijk dicht in de buurt van een puntige rots gekomen. Onze gids kon ook op een magische wijze geluid maken door in een kleine grot te blazen. Na hem mochten wij ook eens proberen maar na een paar gefaalde pogingen begonnen de andere toeristen (uit medelijden denk ik) zelf het geluid na de bootsen als we in het grotje bliezen. En die nacht hebben we ook in een 6-sterrenhotel geslapen.

Gisteren was de zotste dag. We zijn weer met een gids op pad geweest, maar deze keer naar Monument Valley. Echt de mooiste natuur die er is. Gewoon om uren naar te kijken en te kwijlen op zijn schoonheid. Het is ook de setting voor o.a. alle John Wayne-films, de Lone Ranger (met Johnny Depp), de nieuwe Transformers en ook de recentste: A million ways to die in the West. Deze laatste film heb ik dan gisterenavond ook bekeken en je herkende inderdaad de rotsen. (PS: de film is een echte aanrader, zeer grappig 😀 ).

Vandaag zijn we naar Moab gereden waar we twee nachten zullen blijven. Ook hebben we het Arches National Park bezocht. Dit was na de verbijstering van gisteren minder indrukwekkend. In België ben ik nu al jarig maar hier moet ik jammer genoeg nog wachten tot morgenvroeg…

Ondanks alle prachtige natuur die we zijn tegengekomen, rust er ook een vloek op ons. Tot nu toe zijn we bijna al elke dag Hollanders tegengekomen. Potjandorie toch!