Sanders visie 3.0

Door een overvloed aan chronische luiheid is het weer al even geleden dat mijn gouden vingers een visie hebben neergeschreven. Deze versie zal beknopter zijn dan de vorige door de hierboven vermelde reden.

Onze laatste dag in San Francisco hebben we doorgebracht op de pier en op de hellingen van de 40 bergen die deze koude stad herbergt. De chauffeurs van de kabeltrammen zijn hier de grappigste! : “talk to me Antonio, talk to me. Come on, talk!”

Weer een dagje on the road vandaag. Deze keer langs de kust, de temperatuur is ondertussen al twee keer gehalveerd en onze lagen kleren verdubbeld. Veel gebeurt er niet vandaag en ’s avonds slapen we weer in een tent. Ons avondeten bestond uit zuur brood en kaas met muntsmaak en muntjes met kaassmaak; een ongelukje in de frigobox…

Wanneer ik uit het raampje van de auto kijk, zie ik weer zee. O kijk daar! Meer zee wauw. We arriveren in de voorstadjes van LA en rijden door tot op Santa-Monica pier. Supersfeertje is het daar.  In het hotel genieten we nog eventjes van de rust en kalmte van de LA-highways (sarcasme) en kruipen daarna onder de lakens.

Universal Studio’s park is echt super. Vandaag  gaan we daar naar toe. Alleen de parking al heet ‘Jurassic parking’. En ik heb een grote drinkbeker van Despicable Me! Alleen is het moeilijk om van te drinken. En de attracties zijn ook super. Maar alles is wel duur, voor mij geen probleem hoor, ik moet niets betalen.

Vanavond vertrekken we naar New York maar eerst nog een dagje Hollywood. De walk of fame is in het begin een beetje een teleurstelling, het lijkt of ze gewoon een ster aan iedereen uitdelen. Maar wanneer we op een bus-tour gaan, verandert alles. Het is een ware openbaring, en een topdag. We moeten weer uren wachten voor we kunnen vliegen, (wij  niet  natuurlijk…) de vlucht is ’s nachts en we komen ook om kwart voor zes toe in New York, terwijl het voor ons gevoel in LA nog maar kwart voor drie is. Op de metro in New York val ik letterlijk elke drie tot vijf seconden in slaap. Na een middagmaal gaat alles veel vlotter en we springen ons bed in rond zeven uur.

Gisteren had ik een fantastische planning opgesteld, en natuurlijk trekken we ons daar  vandaag niets van aan. We gaan eerst  winkelen in de grootste winkel ter wereld, en ik denk zelfs in ons sterrenstelsel. In de namiddag bezoeken we het grote, majestueuze, overweldigende, hoge en zeer drukke Empire State Building. Ik had maar één vraag: ‘Als ik naar beneden spuug van de 86ste verdieping, hoelang zou het duren voor het de grond bereikt ( en zou het een krater achterlaten) ?’ Hierna volgen nog een aantal onbelangrijke bezoekjes en we eindigen met een etentje in HET Hardrock Café van New York op Times Square.

Vandaag is ons eerste bezoek aan het Museum Of Natural History. Echt de moeite waard, alleen is alles daarbinnen zo oud! Met een wandeling door de woeste Jungle van Central Park waar de wet van de sterkste geldt, komen we aan bij een ander museum, een kunstmuseum dan nog… de enige uitleg die ik kan geven is: nooit naar toe gaan, jongens en meisjes, nooit.

Morgen gaan we nog eens  varen op een ferry en dan trekt de legendarische familie Haegeman terug naar België. Een volledig verrassingsfeest verwachten we niet, maar een rode loper bij ons huis zou zeer vriendelijk zijn. We komen rond elf-twaalf uur toe bij ons thuis voor de geïnteresseerden. Juist nog een hint: ik was jarig deze reis en heb voor jullie allemaal een cadeautje mee hoor!! Tot morgen ( hint hint).